Ékes Lakás Ingatlaniroda

<< vissza

1. Tippek, hogyan legyen vonzóbb az ingatlanunk a vásárlók szemében

Megpróbálok segítséget adni azoknak, akik ingatlanuk eladásán gondolkoznak, vagy már el is döntötték azt. Mindenki számára ismert tény, hogy az ingatlan piac bizony nem az már, mint akár csak egy évvel ezelőtt volt. Így elkél a segítség, jól jönnek az ötletek, a tanácsok, vagy netán egy szakember közreműködése.

Az első és legfontosabb az elhatározás. Elhatározni azt, hogy piacra dobjuk a már kinőtt, megunt, örökölt, családi okok miatt eladóvá vált lakást, házat, telket, nyaralót. És a döntésen azt értem, hogy nem mindegy, csak hirdetni akarunk, akár évekig, vagy el is akarjuk adni. Ha eldöntöttük, indulhat a folyamat!


  • Első és legfontosabb lépés az ingatlan értékének a meghatározása. Mindenkinek javaslom, ne a hirdetési felületekről, a szomszéd nénitől, vagy a kósza pletykákból tájékozódjon, mert a valós piaci helyzetet csak az látja, aki napi szinten benne él. Legalább egy értékbecslésre érdemes szakembert hívni.
  • Az ingatlant vonzóvá kell tenni! Elmúlt az az időszak, amikor mindent és mindenhol el lehetett adni. Most a kínálat jóval meghaladja a keresletet, fel kell venni a konkurenciával a versenyt. A legtöbb ember hangulatot vásárol valójában, ezért azzal tehetjük vonzóvá, kelendőbbé az ingatlant, ha életérzést tudunk átadni. Érdemes kihangsúlyozni az ingatlan előnyeit. Pusztán azzal is, hogy valaki rendet rak a lakásban, alaposan kitakarít, meglepően nagy változásokat lehet elérni. Az értékesítést megelőzően jó ötlet minél inkább kiüríteni, letisztítani a lakást, elrejteni a személyes tárgyakat. A sok holmi eltereli az érdeklődő figyelmét, rontja a térérzetet, így nehéz meglátni a lakásban rejlő potenciált . Mindenképpen érdemes a fotózásra kialakított harmonikus rendet megőrizni az érdeklődőknek is.
  •  A jó fotó. Keressünk egy megfelelő felületet és indulhat a hirdetés. A fényképeknek meghatározó a szerepe abban, milyen gyorsan kelhet el a ház vagy lakás. Ha egy szép ingatlant rossz fotókkal hirdetnek, kisebb az esély a sikerre, de a jó képek sokat lendíthetnek egy átlagos lakás kelendőségén is. Az ingatlanról készült képek valójában névjegykártyaként szolgálnak. Néhány jó képpel könnyebb kitűnni a többi a növekvő kínálatból.
  • A jó hirdetőszöveg nem túl hosszú, informatív, az érdeklődő olyanokat tud meg belőle, amik az adatokból nem derülnek ki, és fontosak lehetnek. Legyen megszerkesztve, legyen tagolt, és ne egy ömlesztett maszlag. Legyen logikusan felépítve. Munkám során egy hirdetési szöveg megírását megelőzően el szoktam képzelni, ki annak az adott ingatlannak a potenciális vevője, és úgy fogalmazom meg a leírást, hogy ehhez a csoporthoz szóljon, és azokat az információkat tartalmazza, ami az adott célközönségnek fontos.
  • A megfelelő időpont megválasztása. Nagyon sokat számít, hogy a tulajdonosok mely napszakban mutatják meg az ingatlant az érdeklődőknek, hiszen a fényviszonyok pozitív és negatív irányba is sodorhatják a helyzet alakulását. Akkor a legjobb megmutatni a lakást, amikor a legvilágosabb. Ha reggel süt oda a nap, tehát keleti fekvésű az otthon, akkor délelőtt, ha este, azaz nyugati fekvésű, akkor délután. A naplemente óráiban nem a legszerencsésebb érdeklődőt fogadni, sötétben pedig kifejezetten előnytelen. Este csak akkor szabad, ha van panoráma, és az eladó meg akarja mutatni a kivilágított várost, vagy ha nem először jönnek megtekinteni a lakást. 

Nem beszéltünk még mi is történik akkor, amikor mindezt megvalósítottuk, feladtuk a hirdetést, megcsörren a telefon és egymás után érkeznek a különféle személyiségű érdeklődők: kedves, barátságos, érdeklődő, morcos, lekezelő, és még sorolhatnám, senkit meg nem sértve. Nem árt felkészülni a lakásukkal kapcsolatos műszaki adatokból is, de ez legyen egy következő írásom témája.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial